Dacia 1300, cu dotări de limuzină. Se deschide cu comandă vocală și are senzor de parcare

O mașină Dacia 1300, veche de aproape o jumătate de secol, a fost transformată de un tânăr de 18 ani într-o adevărată „bijuterie” pe patru roți. Mașina se deschide cu comandă vocală, are interior cu display și buton de pornire în loc de cheie.

mihnea dinica dacia 1300

Un tânăr de 18 ani din Craiova a transformat mașina bunicilor într-un autoturism ce poate concura cu multe mașini moderne.

O Dacia 1300, fabricată acum 45 de ani, se deschide cu comandă vocală, are geamuri electrice, pe bord are montată o cameră video, dar dispune și de senzor de parcare pentru mersul cu spatele.

„O deschid cu ajutorul unei aplicații cu comandă vocală: <Dacie, deschide!>”, spune Mihnea Dinică, adolescentul care a transformat bătrâna Dacie într-o mașină cu dotări de limuzină. El a început să facă primele modificări la autoturism acum mai bine de 5 ani. De atunci, a investit aproape 3500 de euro și fiecare piesă a montat-o chiar el.

De câteva luni, tânărul a obținut și permisul de conducere, iar acum se plimbă cu mândrie prin oraș în Dacia pe care o pornește doar dintr-un buton, nu cu cheia, cum făcea bunicul său. Iar transformările continuă, spune cu mândrie băiatul.

„Pornire la buton… Mașina pornește singură. Volanul este de Duster, îmbrăcat în piele, ceasurile de bord sunt de Logan, adaptate pentru acest model de Dacia. Luminile sunt schimbate, patru geamuri electrice, navigație. Manetele de la ștergătoare și luminile sunt tot adaptate de la Logan. Urmează o consolă centrală de la Passat B6 pe care, într-o săptămână, sper să o am pusă pe mașină, cu cotieră cu tot. Și, din nou, mai multe echipamente electronice, cam două cutiuțe dintr-ăstea… Am vrut să o folosesc ca mașină de zi. Era mașina bunicului. Nu mergea, în stadiul în care era ea, originală, să o folosești zi de zi, așa că a trebuit să-i aduc câteva modificări, să mă pot descurca în trafic cu o comoditate decentă. Cu motorul de 1.3 i-am dat, cel mai mult, cam 143 km/h. Acum am schimbat motorul, este 1.6. Aștept să-i pun și un carburator dublu corp și sper că va fugi pe la 160 km/h”, a povestit, pentru MEDIAFAX, Mihnea Dinică.

Chiar și portbagajul se deschide cu telecomanda, iar pe bord are montată o cameră, dar și un senzor de parcare. Mihnea povestește că toată familia este încântată de dotările mașinii.

„Până acum două luni investiția se ridica la 3 mii de euro. Acum, să zicem că ajunge pe la 3.500, cu tot ce am mai schimbat. Încerc să mă finanțez cât de mult singur, dar ajută și toată familia, de la bunici la părinți, mătuși… Bunicilor le-a plăcut transformarea, a fost o surpriză pentru ei. Nu se așteptau să iasă la așa nivel, să spunem, față de original, ce știau ei că este mașina pe care o aveau de nouă. Părinții, cred, ar fi preferat să-mi iau, ca toată lumea, o mașină normală, o mașină nouă. Asta a fost o pasiune, cât și o provocare pentru mine. Am vrut să-mi demonstrez că pot să fac așa ceva de unul singur”, a spus tânărul.

Acum, în prag de Crăciun, bătrâna Dacia 1300 a suferit și „cosmetizări” exterioare, în pas cu moda. Are două coarne de ren și își face loc în parcarea școlii unde învață Mihnea, între bolizi de zeci de mii de euro.

„Mi se pare amunzant când merg la școală și parchez lângă o Panamera sau alte mașini de 70-80 de mii de euro. Și eu cu Dacia asta a mea…”, a mai spus Mihnea Dinică.

Tânărul este elev în ultimul an la Colegiul Național Carol I din Craiova și este pasionat de inginerie electronică. A ales, însă, să studieze în străinătate, astfel că a aplicat pentru o facultate din Marea Britanie, a fost admis, iar de anul viitor se va pregăti la Manchester.

X

Right Click

No right click