Blasfemie, numele tău e Teodosie!

Cea de-a doua Înviere a Mântuitorului Iisus Hristos, pusă la cale, din motive de... umplerea buzunarului, de către Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, joacă tontoroiul între nesupunere şi blasfemie(!).

 Pentru păcate de nesupunere mult mai mărunte, mulţi preoţi au fost pedepsiţi, sau chiar caterisiţi. Când e vorba de Teodosie, însă, se pare că nu funcţionează aceeaşi regulă.

Este cunoscut cazul preotului Iulian Mladin, care, în 1992, a fost caterisit şi scos cu Poliţia şi Jandarmeria din casa parohială a Bisericii Sfântu Spiridon, din Craiova, unde era paroh, numai pentru că, într-o adunare generală a preoţilor, după Revoluţie, desfăşurată la Mitropolia Olteniei, şi-a permis să ceară demisia fostului mitropolit Nestor Vornicescu, reproşându-i acestuia că a colaborat cu Securitatea comunistă şi a semnat pentru demolarea unor biserici şi mănăstiri.

Despre slujba re-Învierii Mântuitorului, organizată de ÎPS Teodosie, Biserica Ortodoxă Română declară, într-un comunicat, că a fost posibilă datorită... autonomiei Arhiepiscopiei Tomisului, care şi-a asumat această decizie, în integralitatea ei, dar că „adevărata slujbă a Învierii Domnului, din acest an, a avut loc”, în ziua de duminică, 19 aprilie:

Decizia Permanenței Arhiepiscopiei Tomisului referitoare la oficierea, în noaptea de 26 spre 27 mai, a slujbei numită „Odovania Învierii” și a Sfintei Liturghii la miezul nopții, clerul acestei eparhii urmând a chema credincioșii să primească Lumina Învierii ca în noaptea de Paști, este una luată exclusiv în virtutea principiului autonomiei eparhiale și asumată integral doar de ierarh și de acest for bisericesc local.

 Reamintim că adevărata slujbă a Învierii Domnului din acest an a fost oficiată în toate bisericile din Patriarhia Română în noaptea de Paști și că, în ciuda contextului extrem de aspru pentru noi toți, mireni și clerici din toate eparhiile, lumina sfântă a ajuns atunci la cei mai mulți dintre credincioșii ortodocși”.

Ce concluzii se pot extrage din această tărăşenie cusută cu aţă popească:

  • Varianta 1: Patriarhul Daniel nu are autoritatea necesară pentru a conduce BOR, mai exact, nu este păstorul potrivit pentru Biserica Ortodoxă Română, de vreme ce subalternii săi dau dovadă de neascultare şi îşi conduc arhiepiscopiile fără a ţine cont de ordinele primite de la Patriarhie;
  • Varianta 2: Patriarhul Daniel este şantajabil, probabil că Teodosie are sforile necesare care au făcut din capul bisericii ortodoxe o marionetă în mâinile celor ce îşi urmăresc propriile interese şi îşi pot permite să facă neascultare, ştiind că nu vor fi pedepsiţi;
  • Varianta 3: După acest incident, similar cu blasfemia, nesancţionat de Patriarhul Daniel, acesta şi-a pierdut autoritatea şi demnitatea în faţa celorlalţi capi ai Bisericii Ortodoxe din Europa, iar Papa Francisc cred că are dureri de burtă, de când nu se mai poate opri din râs(!)...  

X

Right Click

No right click