Sărbătorile pascale din anul 2044 aduc din nou la Craiova dezbateri aprinse între cetățenii care doresc o taxă mai mare pentru turiștii care se înghesuie în oraș. Zborurile spre capitala Olteniei sunt pline ochi de turiștii care doresc să vadă măcar odată în viață centrul istoric al orașului și să se plimbe pe celebra stradă Lipscani unde toate restaurantele au minim o stea Michelin, iar cafenelele au atât de multe tipuri de băuturi încât meniurile arată ca niște reviste din vremea în care încă existau ziare tipărite.
Hotelurile abia dacă mai au câte o cameră liberă pe care managerii încearcă să o păstreze în cazul în care vreo vedetă ar urma să sosească în oraș fără să aibă rezervare. Toate cele opt benzi ale autostrăzilor de la Timișoara și București sunt pline de mașini care ajung în Craiova, iar locuitorii orașului sunt din ce în ce mai nemulțumiți.
Liniștea lor urmează să fie din nou deranjată de gălăgioșii americani, de chinezii care vor să facă poze la orice sau de francezii îngâmfați care în urmă cu trei decenii făceau glume pe seama românilor. La ultimul festival au existat chiar proteste care s-au lăsat cu ample dezbateri. Oamenii din oraș au oricum liniștea zbuciumată de miile de studenți străini care iau cu asalt facultățile din oraș în fiecare toamnă.
Colac peste pupăză, un investitor a reușit să păcălească autoritățile și să deschidă un centru de operare a inteligenței artificiale, iar în afară de români, a fost nevoit să aducă și câțiva străini care abia dacă au reușit să găsească niște apartamente de închiriat care să nu-i înglodeze în datorii. Abia pe la Almăj mai sunt niște blocuri al căror preț poate să pară decent pentru cineva care ajunge în oraș și încă nu este obișnuit cu ritmul. Cartierul de lux de la Podari s-a umplut mai repede decât se așteptau dezvoltatorii, iar autoritățile au anunțat că nu vor permite alte lucrări în zonă până când nu se vor finaliza cele patru pasaje subterane.
În Cârcea lucrările sunt de asemenea blocate până când noua magistrală de metrou Universitate – Coșoveni nu va fi finalizată, iar Gherceștiul nu mai are niciun petic de teren pe care cineva să înalțe repede un bloc pentru a veni în sprijinul celor care doresc să se mute în Craiova.
În acest an, oamenii vorbesc din ce în ce mai tare despre liniște și nu numai că nu-și mai doresc să vadă orașul invadat de studenți, expați sau alte categorii de venetici. Ei nu mai vor nici turiști care să lase bani în oraș pentru că liniștea este mult mai importantă decât orice. Atât de tare au nevoie craiovenii de liniște încât nici nu mai susțin echipa locală de fotbal. Orice meci în Champions League este sinonimul unor străini care vin să piardă pe stadionul Ion Oblemenco, dar care lasă în urma lor mizerie care nu poate să fie compensată de bucuria vreunei calificări. Oricum, performanțele fotbalistice au adus cu sine o nouă problemă: fani din toate colțurile țării vin să vadă muzeul plin de trofee și să petreacă în orașul și așa prea plin de turiști.
A existat o inițiativă în urmă cu ceva ani care dorea să creeze un spațiu de agrement pe malul Jiului și să facă o plajă spectaculoasă care să fie unică în Europa. La un referendum organizat rapid scorul a fost covârșitor. 92% dintre craioveni s-au opus și au participat într-o proporție covârșitoare. Nici lobby-ul făcut de investitor, nici autoritățile care erau doritoare nu au reușit să-i convingă. În definitiv, cu trenul ajungi la Constanța într-o oră și un sfert, iar cu avionul nici nu te-ai prins că ai decolat și ai și aterizat.