”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19

COVID-19 a schimbat în mod semnificativ piața muncii, perturbând modul în care organizațiile își gestionează afacerile și forțând adoptarea peste noapte a unor soluții ce țineau, mai degrabă, de tendințe care pot izbucni în orice moment. Pe măsură ce au început să se obișnuiască cu noua realitate, a apărut întrebarea „ce urmează?"

lucrat de acasa

Conform studiului EY, 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate”, iar 54% dintre angajați se declară foarte afectați de schimbările din această perioadă. În plus, 59% dintre salariați cred că organizațiile pentru care muncesc nu sunt încă pregătite să se adapteze la cerințele și comportamentele clienților post-pandemie.

Studiul arată că 38% dintre angajați își doresc o creștere a salariului sau o îmbunătățire a planurilor de bonusare, ca urmare a eforturilor pe care le-au depus de la declanșarea crizei sanitare, însă sunt și oameni care consideră o normalitate salariul mai mic în condițiile în care se lucrează de acasă.

“Majoritatea companiilor nu sunt pregătite pentru mediul de lucru online. Lipsesc o metodă de training, echipamente adecvate, dar și suportul. Eu am un calculator cu care mă descurc foarte greu.

Am un coleg care a avut nevoie de sedative și, sincer, cam acesta e nivelul de stres când muncești de acasă, mai ales pentru un proiect nou. E chiar frustrant.

Referitor la salariu, mi se pare corect să luăm mai puțin de acasă. Nu plătim transport, mâncare, nu pierdem timp pe drum, nu avem risc de îmbolnăvire.

Probabil că celor care nu au copii sau care nu au motiv să își dorească să stea acasă le lipsește mediul, socializarea. Pe mine, însă, mă ajută statul acasă pentru că trebuie să am grijă de copil. Stresul de a nu avea suport în timp util de la serviciu nu se compară cu stresul de a lăsa copilul cu altcineva. E greu, e mult mai greu de acasă, dar sunt și avantaje”, declară Karina Achim, agent servicii clienți la Competence Call Center.