La sfârșitul săptămânii trecute, la Sala Dinu C. Giurescu din cadrul Bibliotecii Județene "Alexandru și Aristia Aman", a avut loc Cercul Pedagogic al profesorilor consilieri școlari din C.J.R.A.E. Dolj.

 77000130 2831182476905687 6572528216152473600 n

Tema dezbătută, "Metode de intervenție psihopedagogică în vederea prevenirii tulburărilor de comportament", este de mare actualitate deoarece în școli întâlnim tot mai des copii care manifestă comportamente deviante. Persoanele prezente la activitate au dezbătut preț de câteva ore implicațiile acestui fenomen, pornind de la cauzele genetice și psihologice până la soluțiile pedagogice și psihopedagogice. Organizatorii evenimentului - CJRAE Dolj, reprezentat de doamna profesor consilier școlar Dascălu Doina Alina, în calitate de director și doamna profesor consilier școlar Dragă Valentina Violeta, în calitate de coordonator de cerc, sub îndrumarea ISJ Dolj, reprezentat de doamna inspector pentru Învățământ Special și Special Integrat, profesor Gheorghe Iuliana, au adus în fața consilierilor școlari din Dolj invitați de calibru: unul dintre cei mai cunoscuți psihoterapeuți din Craiova, domnul psiholog principal Iovănel Victor, reprezentant al Colegiului Psihologilor și, din partea Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Craiova, domnul asistent universitar doctor, Bușu Oprea Valentin, de asemenea psihoterapeut.

78597566 520126668543277 8942504935455457280 n

Aceștia, împreună cu profesorii consilieri școlari, au dezbătut asupra strategiilor de intervenție specializată în vederea reducerii numărului de cazuri de comportamente deviante în școli, comportamente ce declanșează fenomene de neignorat precum bullying-ul sau violența școlară.

Rezumând discuțiile, am aflat că ajutarea acestor copii nu este deloc un proces facil sau de scurtă durată și că, înainte de a fi tratați ca niște copii-problemă, copiilor cu tulburări de comportament le trebuie identificate în primul rând propriile probleme. Din nefericire, mulți oameni cred că acele comportamente ale copiilor precum lovit, împins, scuipat, mușcat, reprezintă problema fără a înțelege de fapt că așa se manifestă copiii care au o problemă nerezolvată. Etichetându-i pe acești copii drept problemă și neîncercând să aflăm ce dificultăți se află în spatele comportamentelor lor, nu facem decât să le dezvoltăm frustrările și să le sporim manifestările. Intervenția profesorului consilier școlar vizează atât copilul cât și adulții din preajma acestuia”, a explicat profesor consilier școlar Valentina Dragă.

Consilierul școlar împreună cu cadrele didactice și familia copilului trebuie să alcătuiască o echipă care, doar împreună cu copilul pot găsi soluții optime pentru reducerea comportamentelor deviante ale acestuia.