Consiliul Județean Dolj are portal de servicii electronice

Consiliul Județean Dolj a lansat marţi un portal de servicii electronice prin care cetăţenii pot depune solicitări online, acte şi chiar pot iniţia proiecte. Răspunsurile din partea administrației județene se primesc tot electronic, persoana fiind notificată prin SMS sau email.

eportal

Președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, și Larisa Răducan, director Departament Imagine din cadrul CJ Dolj, au prezentat portalul, într-o conferință de presă, menționând că reprezintă o simplificare a procedurilor atât pentru angajați cât și pentru cetățeni.

Prin intermediul ePortal, doljenii pot obține informaţii despre concesionare/închiriere/vânzare bunuri proprietate publică sau private, pot obține: acord prealabil lucrări în zona drumurilor judeţene; acord privind efectuarea de lucrări în clădirile de patrimoniu judeţean, pot solicita sprijin financiar pentru cazuri sociale, beneficiază de serviciul de comunicarea privind începerea lucrărilor de construire/desfiinţare; comunicarea privind încheierea execuţiei lucrărilor de construire/desfiinţare, pot solicita licenţă de transport.

Tot acest portal permite comunicarea bidirecțională între Consiliul Județean Dolj și alte instituții pentru emiterea unor avize/autorizații(exemplu avize tehnicoeconomice, avize documentații) sau avize aferente domeniului public sau privat al județului.

Proiectul a fost demarat în anul 2019 și are o valoare de 22 de milioane de lei.

Vine ca o apropiere între Consiliu și cetățeni. Această platformă face ca emiterea unor acte administrative pentru cetățeni să fie la îndemâna fiecăruia. Vom avea și o consultare online cu privire la proiectele implementate de noi și astfel cetățenii vor putea fi activi în a spune ce proiecte vor pentru Dolj sau să le îmbunătăească pe cele depuse de Consiliul Județean Dolj”, a menționat președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile.

Acesta a mai spus că portalul este al cincilea din toată țara, în celelalte județe fiind la nivel de discuție.

La rândul ei, Larisa Răducan, director Departament Imagine, a explicat că prin aceste servicii electronice, administrația publică județeană se aliniază celor europene.

Prin acest proiect marcăm modernizarea administrației publice județene. Vorbim de altfel de lansarea noului site al CJ Dolj și a portalului de servicii electronice prin care relația dintre cetățean și instituție va fi simplificată. Astfel, administrația publică județeană se aliniază administrațiilor europene prin aceste măsuri care sunt necesare mai ales în aceastî perioadă în care pandemia Covid -19 a modificat intercațiunile umane și profesionale. Am convingerea că pașii pe care noi îi vom face în derularea acestui proiect vor fi un exemplu de bună practică”, a precizat Răducan.

Pentru intrarea în portal trebuie completat un formular cu datele personale și cele de legătură(un cont n.r.) pentru a putea fi contactat ulterior de către reprezentanții CJ Dolj, totul realizându-se online prin semnătură electronică.

Portalul este în cinci limbi străine și este făcut în așa fel încât să poată fi folosit și de persoanele cu dizabilități.

Reprezentanții Consiliului Județean Dolj au mai menționat că vor face un tutorial video pentru a înțelege toți cetățenii cum poate fi folosit.

ePortal poate fi găsit pe site-ul Consiliului Județean Dolj.