Modelul Puma produs la Craiova va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând cu sezonul 2022

Modelul Ford Puma produs la Craiova va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând cu sezonul 2022, anunță reprezentanții fabricii din Bănie. 

puma 22

Noul Ford Puma Rally1 își face debutul la nivel mondial, la Goodwood Festival of Speed,înWest Sussex, Marea Britanie, și dispune de un propulsor hibrid de nouă generație care combină perfect performanța remarcabilă a motorului pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric sofisticat de 100 kW și baterie de 3,9 kWh.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste alechipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, vor conduce prototipul Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood pe parcursul următoarelor zile de eveniment; acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti mașina din sezonul 2022.

Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensăeste responsabilă pentru multe dintre inovațiile care apar astăzi pe mașinile noastre de serie”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance.

M-Sport Ford și-a anunțat la începutul acestui an angajamentul săupentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competițiior globale de rally. Noul sistem sofisticat cu propulsie plug-in hybrid va oferi performanțe la nivel de competitie, precum și capacitatea de deplasareîntre orașe, localități și parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică.

Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării și rulării libere și o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a crește eficiența consumului de carburantîn timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanță - în cazul Puma Rally1 până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.

Similar cu tehnologia Plug-In Hybrid, disponibilă pentru clienții Ford pevehiculeprecumKuga Plug-In Hybrid, acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu o reîncărcare care durează aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid și aer și este găzduit într-o carcasă cu rezistență balistică, pentru a rezista la impactul cu rămășițele și forțainerțială în caz de accident.

În plus, din sezonul 2022, concurenții FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice și biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.

Noua eră a mașinilor WRC reprezintăunul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca mașinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în același timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă”, a declarat Malcolm Wilson OBE, director general, M-Sport.

Lansarea acestei noi mașini la Goodwood este, de asemenea specială, acesta fiind unul dintre cele mai emblematice evenimente din calendarul de motorsport. Eu și întreaga echipa M-Sport așteptăm cu nerăbdare să continuăm parteneriatul de succes cu Ford pentru a oferi rezultate și pentru a menține Ford pe primul plan în această nouă și foarte interesantă eră”, a spus Wilson.

Ford are un parteneriat continuucu M-Sport începând cu 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Cu performanțe puternice, răspuns imediat și consum de carburant optimizat, utilizând tehnologia de propulsie mild-hybrid de 48 de volți, Ford Puma a introdus în segmentul SUV-ului compact plăcerea condusului, dar și un design de excepție.