Acțiunea pentru Renașterea Craiovei (ARC) inițiază, în preajma alegerilor europarlamentare, o campanie de încurajare a exercitării dreptului de vot de către tineri.

vot1

După cum este binecunoscut, absenteismul electoral constituie una din cauzele lipsei de reprezentativitate. În anul 2016, la ultimele alegeri, sondajele IRES constatau că mai mult de 70% din tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 si 24 de ani și 66% dintre cei cu vârste între 25-34 de ani nu s-au prezentat la vot.

Prezența tinerilor la vot ar fi un semnal că lucrurile încep să se schimbe și că noua generație devine din ce în ce mai activă, înțelegând că numai exercitarea votului cu ocazia scrutinului constituie singura opțiune pentru exprimarea voinței, orice alte luări de poziție ulterior fiind, în cele mai multe cazuri, inutile.

„Tinerilor li se spune că votul este un drept, dar de multe ori nu conștientizează valoarea lui. Vina nu este a lor, ci a politicienilor care nu transmit mesaje directe, adresate tinerilor, neglijându-le în felul acesta nevoile și interesele. Politicienii tineri nu sunt promovați, proiectele destinate noii generații nu țin cont de vocea acesteia, astfel că tinerii nu se simt reprezentați.

vot2

Votul este, însă, prilejul ca ei să își spună punctul de vedere, să sprijine liderii din generația lor. Îndemnul nostru pentru tineri este clar: Nu lăsați pe alții să vă decidă viitorul! Jucați un rol decisiv în schimbarea lucrurilor în bine, iar votul este unul dintre mijloacele pe care le aveți la îndemână pentru a produce această schimbare”, transmite av. Lucian Săuleanu, președinte ARC.

Afișele cuprind mesaje informale, chiar amuzante, care au ca public țintă tinerii cu vârste între 18-35 ani și sunt adaptate în funcție de mediul pentru care sunt destinate. De exemplu, pentru licee, mesajul principal este „Sperăm că ai învățat lecția. Nu trage chiulul! Fii prezent la vot!”. Un alt mesaj spune „Trezește-te! Cu o cafea tare de tot și un drum până la vot.” Altele adaptează replici celebre din filmele „Războiul Stelelor” („Votul fie cu tine”) și „Urzeala Tronurilor” („Voting is Coming”). Toate posterele campaniei sunt disponibile pe pagina de Facebook a ONG-ului, în albumul care poate fi accesat aici: https://bit.ly/2uO424p