Zi de zi, dacă eşti acasă şi nu ai altceva mai bun de făcut decât să priveşti la televizor, constaţi, la un moment dat – dacă ai capacitatea de analiză şi expertiză personală, că eşti atras într-o campanie de tembelizare a populaţiei, prin conţinutul şi modul de prezentare al spoturilor publicitare.

Cu câteva excepţii – sunt şi spoturi publicitare reuşite şi cu bun simţ, pe care le cam numeri pe degete, marea majoritate a celorlalte sunt vădit interesate să-ţi spele creierul şi, odată spălat şi frecat bine cu mesaje subliminale, să te determine să te duci şi să cumperi orbeşte produsele respective.

De la reclama cu Zboară, puiule, zboară!... – în care un copil arunca în aer, ca să... zboare, un pui decapitat şi jumulit, s-a trecut acum la tipa care opreşte la un fast-food cu carne de pui şi începe să vorbească, pe limba galinaceelor, cu friptura de pui din galantare care, culmea!, îi şi răspunde!...

De la vopseaua lavabilă care se spăla uşor, cu o cârpă, s-a trecut la vopseaua lavabilă spălată de un musafir cu pisica albă a gazdei – un fel de invitaţie la violenţă împotriva animalelor, chestiune care a fost reclamată la CNA, în legătură cu acest spot publicitar, ce fusese retras, dar am văzut că acum se difuzează din nou...

De la reclamele cu mobila suedeză, produsă de o anumită firmă, de origine scandinavă, aflăm acum că... avem un nou suedez în oraş, iar suedezul are faţă de veioză de birou şi ne cam tratează cu spatele...

Iar dacă faceţi parte dintre cei care,... în ultima vreme, vă plângeţi de probleme gingivale şi sensibilitate dentară, vă puteţi duce la tipa îmbrăcată în halat alb, ca un stomatolog, care, foarte îngrijorată pentru sănătatea voastră orală, vă recomandă o nouă pastă de dinţi... and gum. O fi cu ciungă?...

Neverosimilă este şi reclama cu soţia, parcă picată din cer, care abia în bucătărie descoperă că soţul său... a făcut ceva cu silueta lui (de parcă nu-l mai văzuse până atunci!) şi promovează un produs cu nume pleonastic slabo...- slim (în engleză, slim înseamnă tot slab) ca şi când ar vorbi de o delicatesă, pe care o consumă cu frişcă şi o vişină deasupra...

Dar cea mai mare păcăleală este cu aşa-numita apă micelară, pentru curăţirea tenului (se adresează, în principal, femeilor, pentru că ele se duc repede şi dau banii pe tot felul de bazaconii despre care cred că le dă tinereţe fără bătrâneţe), care cred că e destul de scumpă, când, de fapt, apă micelară se găseşte, la liber, în natură, în izvoare şi în fântâni!... Şi e gratis!

Astfel de reclame publicitare, care ne insultă inteligenţa, sunt parte a strategiei de marketing numită... Bine că suntem noi şmecheri, că proşti sunt destui!...