Aproape jumătate din traseul primului tronson al drumului trebuie schimbat, conform unui document al CNAIR, obținut de G4Media.ro.

gaze ghercesti depogaz

Cu toate că ministrul Cuc se lăuda în urmă cu trei zile că în maxim două săptămâni vom vedea muncitori pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești, se pare că situația nu este chiar așa de roză. Constructorul italian Tirena Scavi și CNAIR au căzut de acord să modifice aproximativ 40 la sută din traseul primului tronson al drumului, din cauza câmpului de gaze de la Ghercești.  

“Trebuie se translateze traseul în zona respectivă din cauza câmpului de sonde. Se scurtează traseul cu 300-350 de metri. Trebuie modificat acordul de mediu din 2010, dar nu ar trebui să ducă la întârzierea proiectului, deoarece constructorul este în perioada de proiectare. Noi oricum vrem să accelerăm realizarea acestui proiect. (…) Probabil că le vom da bani în plus pentru proiectare, dar suma nu va fi mare deoarece proiectarea nu are o pondere mare în valoarea contractului”, a declarat pentru G4Media.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al instituției.

Pe site-ul operatorului depozitului de gaze de la Ghercești există o hartă pe care se pot vedea toate obiectivele și zonele lor de protecție, obiective care există acolo de ani buni.