Care sunt soluțiile? Programele „Școală dupa Școală”, formarea constantă a profesorilor, educația parentală, digitalizarea școlilor și dezvoltarea infrastructurii sunt direcțiile principale spre care ar trebui să se îndrepte deopotrivă eforturile și finanțările

evaluare nationala elevi

World Vision România a identificat cinci soluții care ar reduce decalajele rural-urban la nivelul școlilor. Problemele sunt grave, conform studiilor efectuate, decalajul dintre unitățile din mediul urban și cele din mediul rural fiind foarte vizibil. 

Chiar în prima zi a anului școlar 2019-2020, sistemul educațional din România se confruntă în continuare cu probleme grave, iar decalajul dintre școlile de la sat și cele de la oraș rămâne unul profund. La nivel național, rata de părăsire timpurie a școlii este de 27,1% în zonele rurale, comparativ cu media naţională de 18,1% şi media UE de 10,6%, conform raportului UE Monitorul Educaţiei şi Formării, 2018. Nivelul acestui indicator este departe de ţinta asumată de România penttruu 2020, care este de 11,3%. Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe, iar copiii se chinuie să meargă la școală, deși nevoile primare cum ar fi asigurarea hranei sau condițiilor minime de trai nu le sunt îndeplinite și nu beneficiază, de cele mai multe ori, de susținerea părinților”, se arată într-un comunicat de presă remis de World Vision.

World Vision România propune 5 soluții pentru a reduce decalajele rural-urban și pentru a rezolva problemele cu care școlile din mediul rural se confruntă, soluții integrate în noul program al Fundației, „Vreau o școală ca la țară”, care va integra toate activitățile și proiectele dedicate educației:

- Înființarea, extinderea și susținerea financiară a programelor "Școală dupa Școală" la nivel național, cu scopul de a crește prezența școlară și a reduce analfabetismul funcțional;

- Programe de formare constantă a profesorilor și atragerea celor mai competenți în școlile din mediul rural, care să conducă la îmbunătățirea calității educației și la accesul echitabil la educație pentru copiii aflați în situații de risc;

- Programe de educație parentală, care să aibă ca rezultat părinți care să înțeleagă importanța educației pentru viitorul copilului;

- Digitalizarea școlilor, cu scopul de a face educația mai atractivă, adaptată vremurilor actuale, atât pentru elevi, cât și pentru profesori;

- Infrastructură școlară adecvată zilelor noastre și nevoilor copilului.