Lucrările pe șantierul drumului expres Craiova – Pitești, tronsoanele 1 și 2 au început miercuri, în prezența lui Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților si a unor parlamentari, a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc și a directorului general CNAIR, Narcis Neaga.

 drum expres

Ministrul Cucu spune că inițial construcţia la acest obiectiv trebuia să înceapă în 2025 și că lucrurile au fost devansate, proiectul demarând în regim de urgență. „ Am avut discuții cu dl preşedinte Dragnea, şi cu dl Manda, şi cu Olguţa şi le-am spus de varianta lansării procedurii de execuţie şi proiectare în 2017 astfel încât acest drum expres să fie finalizat până la sfârşitul anului 2020. În acel moment s-a luat decizia să mergem pe varianta mult mai rapidă pentru că era normal să avem această abordare pro activă şi iată-ne astăzi în momentul în care începem construcţia drumului de mare viteză Craiova - Piteşti. Acest obiectiv a fost lansat în 8 iulie 2017”.

Ulterior, contestaţiile care s-au făcut de-a lungul timpului au blocat obiectivul. „Astfel, în ziua dinaintea finalizării depunerii ofertelor pentru obiectivul Piteşti - Craiova o firmă care nici măcar nu a participat la licitaţie a contestat un mic paragraf din caietul de sarcini. Am ajuns la Curtea de Apel. Ironia sorţii este că un complet de judecată le-a respins contestaţia, firmă care, repet, nu a participat la licitaţie, un alt complet de judecată a admis contestaţia pentru două tronsoane. Nu este nicio problemă pentru că se relansează procedurile şi pentru celelalte două”, a spus ministrul.

Drumul expres va traversa teritoriul localităţilor Craiova - Gherceşti - Pieleşti şi Robăneşti, valoarea obiectivului este de 72 de milioane de euro, lungimea este de 17 km. Lucrările de artă constau în 103 podeţe, 6 pasaje şi 9 poduri, „I-am spus constructorului un lucru foarte clar: noi vrem să finalizăm acest obiectiv chiar înainte de termen pentru că acest lucru se poate. Pentru acest obiectiv a fost semnat contractul de execuţie şi proiectare în decembrie, proiectarea trebuia să dureze 12 luni şi construcţia 24. Firmele care au câştigat cele două loturi au reuşit să finalizeze, deci se poate. Au reuşit să finalizeze proiectarea în doar patru luni. Automat se va scurta şi perioada de implementare. Totodată, pentru că este necesar să venim şi cu măsuri suplimentare în acest contract s-au prins costuri de accelerare. Noi ne dorim ca aceşti constructori să vină şi să ne consume banii pentru că ei pot lucra 24 de ore non-stop şi în acest sens se vor suplimenta fondurile din contract tocmai pentru a finaliza mult mai rapid aceste obiective. Este vorba de 17 km al acestui obiectiv, este împărţit în trei secţiuni (…) Tot în acest moment s-au început lucrările şi la Centura Balşului. Acesta este obiectivul pe care constructorul care a câştigat licitaţia la Balş şi l-a asumat că va finaliza Centura Balşului până la sfârşitul acestui an. (…) În luna august lansăm execuţia la Centura de Sud care tocmai asta va face va veni să degreveze traficul pentru Ford. Avem buget prevăzut”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

sursa Mediafax