Proiectul parcării subterane din centrul Craiovei, construită pe spaţiul fostului parc din spatele Teatrului Naţional „Marin Sorescu”, a generat, încă de la început, controverse şi nemulţumiri, mai ales din partea arhitecţilor urbei, care au acuzat că noua lucrare nu se încadrează în arhitectura zonei.

defecte parcarea subterana01

După inaugurare, care s-a făcut în 2016, şi până în prezent, Primăria Craiovei a început să se confrunte cu o nouă problemă: lipsa de rentabilitate a parcării subterane, care a produs mai multe costuri, decât venituri, pentru municipalitate.

Edilii spun acum că, după introducerea, în oraş, a parcărilor cu plată prin SMS – care au generat nemulţumiri, mai ales din partea celor care locuiesc în Centru –, sunt tot mai mulţi craioveni care apelează la parcarea cu plată, fiind tariful mai mic. Aşa o fi; de vreme ce nu avem acces la datele primăriei, nu îi putem contrazice.

Au rămas, însă, nerezolvate alte nemulţumiri ale arhitecţilor şi craiovenilor, şi anume:

- Aleea Personalităţilor, care se afla în părculețul pe care a fost construită parcarea,  nu a mai fost refăcută nici în vecinătatea parcării, unde există spaţiu disponibil;

- Unele lucrări de la suprafaţă au fost făcute de mântuială, astfel că, după trei ani de la darea în folosinţă, materialele de pavaj au început să se spargă şi să se desprindă, în mod inexplicabil, sau explicabil numai prin faptul că nu s-a aplicat şi o şapă de prindere.

Fotografiile ataşate aici sunt grăitoare, în acest sens.

Şi ar mai fi ceva, important pentru craiovenii iubitori de natură şi care au acceptat şi surogatul de parc construit deasupra parcării subterane: în această perioadă caniculară, vegetaţia de aici este lăsată în voia Soarelui, gazonul fiind uscat, iar pomii, care respiră din greu praful şi dioxidul de carbon, se uită lung după... o cană cu apă.

defecte parcarea subterana02